26 czerwca 10.16

W USA trwają protesty po orzeczeniu Sądu Najwyższego. Aborcja została zakazana w ośmiu stanach, ale może tych stanów być więcej. Parada Równości przeszła ulicami Warszawy, szli również Ukraińcy. Jarosław Kaczyński opowiadał baśnie i legendy w Toruniu, a o Mateuszu Morawieckim powiedział tak: On tak biega po kraju, tak pracuje, że jak patrzę na to, to myślę czasami, czy on tam w środku czegoś nie ma. A to, że inwestuje w polskie obligacje, to jest jak najbardziej właściwe. To właśnie ludzie zamożni powinni robić.

Wydarzyło się wiele spraw, a ja jestem smutny. Pokłóciłem się z Marcinem Zegadłą, bo nie potrafię normalnie rozmawiać, w zasadzie ciągle coś psuję, jeśli chodzi o relacje międzyludzkie. A tu raptem mam pisać o wszystkim, całej złożoności świata, gdy nie potrafię unieść komplikacji zwykłej rozmowy. 12-letni Włoch Federico Tomasi wszedł na Mont Blanc. O rekordowym wyczynie ucznia gimnazjum z Turynu poinformował jego ojciec, czytam na stronie RMF24. Zawsze zastanawiam się, czy takie wyczyny są tylko inspiracją, czy mogą też powodować, że ktoś, kto nie wszedł na Mont Blanc, to poczuje się gorzej. Ja chyba mam ten drugi rodzaj emocji, ale jednocześnie cieszę się, że ludzie potrafią odnosić sukcesy. 

Zwierzchnik Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej bandyta Cyryl upadł w trakcie nabożeństwa w Noworosyjsku. Mam kilkadziesiąt notatek z wydarzeń ostatnich godzin, ale nie wiem, jak o nich napisać i które wybrać. Mateusz Morawiecki kłamał w Wielkopolsce, twierdził, że Prawo i Sprawiedliwość dba o ojczyznę, rodzinę, patriotyzm i tradycję, co jest w zasadzie kłamstwem założycielskim tej partii. Przemysław Czarnek kłamał w radiu, że nie ma problemu znikających nauczycieli, że generalnie wszystko jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. 

Chyba nie mam już siły tłumaczyć, że jest inaczej, choć wiem, że powinienem. Jeśli nie będziemy punktowali kłamstw władzy, to będziemy ją mieli na następną kadencję. Trwa niedziela handlowa, można robić zakupy. Jest ciepło, można iść na plażę, choć wiadomo, że nad morzem jest wyjątkowo drogo. Władimir Putin miał nagle przyjechać na Kreml. W sieci pojawiło się nagranie. Media zastanawiają się, co planuje, gdyż zwykle przybycie prezydenta wiąże się z ważnymi decyzjami, donosi Wirtualna Polska. Wojna w Ukrainie trwa. Rosjanie dokonali kolejnego ataku rakietowego na Kijów. Mer Siewierodoniecka powiedział: Miasto jest całkowicie pod okupacją sił rosyjskich. Boris Johnson zapowiedział dodatkową pomoc dla Ukrainy liczącą setki milionów dolarów. Przemysław Czarnek powiedział, że w Polsce ukraińskim dzieciom będzie pomagała fundacja Michała Dworczyka, co z automatu napawa niepokojem. 

Utonął 20-latek. Policja apeluje o rozsądek nad wodą, donosi Onet. Czy powinienem o tym napisać? Nie wiem. Coraz bardziej przytłacza mnie odpowiedzialność i poczucie konieczności pisania. Z drugiej strony wiem, że jak nie będę pisał, to nie będę w jakikolwiek sposób istotny, gdyż mam od zawsze problemy z poczuciem ważności. Prokuratura postawiła 33-letniemu Bartoszowi Ch. z Szabdy zarzuty m.in. zabójstwa córki i zbezczeszczenia zwłok, donosi RMF24. Ciało 2-latki znaleziono w łóżku w jednym z domów w tej miejscowości. Pisałem już o tym wcześniej, już wtedy pytałem, jak to jest, że w Polsce toczy się urojone wojny z LGBT, gender, homogender, neomarksizmem i szaleństwem postmodernizmu, a nie widzi różnych odsłon domowej przemocy?

Jak mam to wytłumaczyć, jak dotrzeć do ludzi, którzy nie widzą, nie rozumieją, nie chcą zobaczyć? Ciągle piszę do tych samych ludzi, którzy wiedzą dokładnie to samo, co ja. Jak napisać do tych, którzy nie wiedzą? 

Trwają poszukiwania mężczyzny, który w Poznaniu miał okraść dziewczynkę. Miał zabrać jej plecak, w którym dziecko miało insulinę i rzeczy osobiste, donosi Wirtualna Polska. Trwa szturm Rosjan w Ukrainie. Męskie Granie ruszyło w Poznaniu. W USA lekarze odwołują zaplanowane zabiegi aborcyjne, a Małopolska Kurator Oświaty się z tego cieszy. Nie wiem, jak mam to wszystko ogarnąć. Obawiam się, że nie ogarniam. 

Być może nie muszę, ale taką mam rolę, żeby jednak ogarniać, rolę, którą nie wiadomo kto mi wyznaczył. Chyba sam sobie ją wyznaczyłem, a pewnie na tym polega problem, że najgorzej jest rozczarować samego siebie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

6 lipca 7.52

5 lipca 4.18

9 kwietnia 17.32