29 czerwca 6.16

Drogi Marcinie, siedziałem sobie wczoraj na moim stołeczku twardszym od pumeksu i czytałem komiks o Batmanie. Zastanawiałem się, jak to jest, że w obliczu takiej popularności bohaterów komiksowych, w zasadzie nigdy nie pojawił się w naszej rzeczywistości ktoś, kto nosiłby pelerynę i walczył ze złem. Później obejrzałem sobie pierwszy film o Batmanie Tima Burtona, muszę Ci się przyznać, że mimo późniejszych osiągnąć kinematografii na tym polu, to tak naprawdę najbardziej lubię właśnie tę wersję. Być może dlatego, że poznałem te filmy, gdy byłem dzieckiem. 

W tym samym czasie wydarzyło się w wiele spraw, a ja mam wyrzuty sumienia, że ot tak oddawałem się prostej rozrywce. Siergiej Ławrow powiedział, że Rosji nie obchodzi fakt, że Wołodymyr Zełenski weźmie udział w szczycie G20 w Indonezji. Na nim pojawić ma się także najprawdopodobniej Władimir Putin. - Zełenski jest teraz nieodzowną częścią każdego zgromadzenia, stwierdził rosyjski minister spraw zagranicznych, donosi Wirtualna Polska. Super Express donosi o inwazji koników polnych kanibali i świerszczy gigantów w Stanach Zjednoczonych. Marta Wierzbicka kupiła dom.

A ja czytałem komiks o Batmanie. Nie sądzisz, że to naprawdę słabe? 101-letni były strażnik obozu koncentracyjnego Sachsenhausen został skazany na pięć lat więzienia, próbuję z tego złożyć jakąś szerszą metaforę, ale nic nie przychodzi mi do głowy. Wczoraj bardzo padało, więc zrobiłem zdjęcia kałuż. Okazuje się, że nie padało wszędzie, więc nadal trwają susze. Franek Sterczewski jechał po pijaku na rowerze i nie udźwignął skali wydarzenia. Napisałem do niego list otwarty, ale jak w przypadku większości adresatów moich listów otwartych, nie odpowiedział. Jesteś tym, który odpowiada, a i tak nie wszystkim się to podoba. Jak sam wiesz, w przypadku Franka Sterczewskiego w ogóle nie chodziło mi o alkohol, ale o to, jak zareagował w trakcie interwencji policji i późnej, gdy zaczął przepraszać. Piję kawę z migdałowym mlekiem, a boazeria mojej zmarłej matki wydaje dziwne odgłosy z powodu upałów. Mieszkanie brzmi, jakby żyło własnym utajonym życiem. 

Ramzan Kadyrow został odznaczony rosyjskim medalem za zasługi w dziedzinie stomatologii, podało Radio Swoboda. Każda tragedia ma swoją groteskową stronę. Elżbieta Witek w Pułtusku mówiła o wojnie w Ukrainie: To ich dzieci giną - nie polskie, to ich kobiety są gwałcone - nie nasze, to ich mężczyźni giną na wojnie - nie nasi, więc mamy obowiązek i musimy udzielać wszechstronnej pomocy, bo ta wojna musi się skończyć tam, w Ukrainie. Putin w oficjalnych dokumentach wyraźnie mówi, i jego ekipa, że Ukraina to nie jest ich cel, to jest tylko kolejny krok, powiedziała choć raz coś z sensem. Szkoda, że rząd nie opracował systemowej pomocy, a na przykład nowe przepisy odnośnie uczniów z Ukrainy nadal nie istnieją. Przemysław Czarnek prowadzi bowiem urojoną wojnę z neomarksizmem i szaleństwem postmodernizmu. 

Edyta Górniak odpowiada na falę krytyki i kłóci się z księdzem o duszę człowieka. W Grecji każdy znajdzie swoje szczęśliwe miejsce, mówi reklama, donosi Rzeczpospolita. Zobaczę, będę tam w lipcu na chwilę. Myślisz, że akurat tam znajdę szczęście, ja wiecznie nieszczęśliwy maruda egzystencjalny? Może ta reklama akurat nie kłamie, choć jestem pełen wątpliwości. Władimir Putin nie rozpocząłby wojny w Ukrainie, gdyby był kobietą, stwierdził Boris Johnson w rozmowie z niemieckim nadawcą ZDF i w zasadzie się zgadzam. Może szkoda, że nie da się komuś zmienić płci w locie, jak uważa polska tak zwana prawica. Wyobrażasz to sobie? Zamiast zamachu na życie Putina, dokonać zmiany jego płci, żeby nie było wojny?

Jarosław Kaczyński podobno gra na rozbicie Solidarnej Polski. Knuje z Kukizem, donosi Radio Zet. Renata Kim pyta w Newsweeku, czy ktoś rozumie, co ma na myśli Marek Suski, a ja coraz bardziej jestem przekonany, że w ogóle nie warto o to pytać. Ponad tydzień trwały w Niemczech poszukiwania 8-latka, który zaginął w mieście Oldenburg. Chłopiec został odnaleziony żywy w studzience kanalizacyjnej niedaleko domu swoich rodziców. Służby próbują teraz ustalić, jak dziecko trafiło do studzienki i jak udało mu się tak długo przeżyć poza domem, donosi TVN24. O, to jest w zasadzie dobra wiadomość, choć pełno w niej pułapek. Sekretarz Komunistycznej Partii Chin w Pekinie, cytowany przez dziennik Beijing Ribao, zasugerował, że restrykcje covidowe zostaną utrzymane przez pięć lat. W Żabce coraz częściej hot-dogi przygotowują roboty. Do czasu wyjaśnienia sprawy Tomasz Lis nie będzie już zapraszany do stacji TOK FM, w której pojawiał się co piątek. Słucham śpiewu ptaków, ale odkąd Franek Sterczewski oznajmił policjantom, że też słucha, to słucha mi się jakoś inaczej. Może zacznę lepiej słuchać radia albo lodówki. 

Oczywiście, że cała sytuacja z posłem Platformy Obywatelskiej jest w gruncie rzeczy absurdalna. Władza wywala nasze pieniądze w błoto, afera goni aferę, niekompetencja jest jej fundamentem, a podłość zapisem w Konstytucji. Jednocześnie jeśli opozycja nie będzie uważała na takie detale, to ci od Boga, Honoru i Ojczyzny wygrają kolejne wybory, bo polskie społeczeństwo jest wypełnione hipokryzją, a tego już chyba nie zniosę. Turcja zgodziła się na członkostwo Szwecji i Finlandii w NATO, czytam na stronie Polsatu. Przed wejściem do sądu w Bonn znaleziono ludzką głowę. Świadkowie Jehowy po dwóch latach wznawiają publiczną działalność i ponownie będą nawiedzali domy. To pewnie dlatego złapali mnie wczoraj na ulicy i chcieli wręczyć ulotkę na temat powrotu zmarłych. Żony i matki rosyjskich żołnierzy apelują o ich powrót do domu, donosi Polsat, ale nie wiadomo, co z tego apelu wynika. Jak mają wrócić ci, którzy zginęli? Może Świadkowie Jehowy mają na to jakiś pomysł.

Wszystko pokazuje, że w drugiej połowie roku inflacja zacznie spadać, powiedział w Gościu Wydarzeń wiceminister finansów oraz prorok Artur Soboń. Mama Roberta Lewandowskiego znalazła miłość i ogłosiła, że życie zaczyna się po sześćdziesiątce, czyli mam jeszcze siedemnaście lat do tego początku. Komitet polityczny Prawa i Sprawiedliwości podzielił partię na nowe okręgi. CBOS ogłosił radosną nowinę: po pandemii spadły praktyki religijne Polaków. Profesor Chwedoruk na łamach rządowego portalu DoRzeczy ogłosił: Zanosi się na tsunami. Jesień może zdecydować o wyborach, a ja w wyobraźni widzę, jak spadające liście i deszcze decydują o naszych preferencjach wyborczych. Mógłbyś, Drogi Marcinie, napisać o tym wiersz. 

Franek Sterczewski stracił funkcję w Parlamentarnym Zespole ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Nadchodzi trzęsienie ziemi w Episkopacie. Odejdą czołowi biskupi, donosi Szymon Piegza na stronie Onetu. Zobacz, ile się dzieje, a ja czytałem komiks o Batmanie. Na dodatek to taka starsza historia, której jeszcze nie znałem. Wypełniona staroświecką narracją, trochę śmiesznymi dialogami. Bardzo mi się podobała, ale przez to mam tyle zaległości, gdyż odłożyłem telefon i do niego nie zaglądałem. Politycy są zdumieni decyzją Andrzeja Dudy w sprawie ułaskawienia handlarki mefedronem, a ja się dziwię, że jeszcze ktokolwiek w tym kraju jest czymkolwiek zdumiony. Firmy po cichu wracają do Rosji po fali wcześniejszego oburzenia wojną. Pieniądze są ważniejsze, Marcinie, w gruncie rzeczy prawie zawsze o nie chodzi. Roczna dziewczynka została zastrzelona przez ośmioletniego chłopca w motelu na Florydzie. Jak twierdzi policja, chłopiec znalazł pistolet ojca w garderobie pokoju i przypadkowo wystrzelił z broni. Pocisk przeleciał przez dziecko na wylot i zranił także dwuletnią siostrę dziewczynki, czytam na stronie Interii. Naprawdę ciągle uważamy, że łatwy dostęp do broni jest receptą na zło tego świata?

Batman stara się nie zabijać, nie używa pistoletów, liczy na siłę własnych mięśni i potęgę swojego umysłu. Prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza (którego Jarosław Kaczyński pomylił z Mejzą) zawiadomił prokuraturę w sprawie interwencji policji po niedzielnym spotkaniu Jarosława Kaczyńskiego z sympatykami Prawa i Sprawiedliwości, donosi TVN24. Jest zawiadomienie do prokuratury w sprawie znieważenia policjantów w Inowrocławiu. Używano w stosunku do policjantów słów wulgarnych, donosi rządowy portal wPolityce. Justyna Suchecka odebrała nagrodę Fundacji Evens i powiedziała, że nie da się promować europejskich wartości bez dobrej edukacji. Znikają nauczyciele, trwa kryzys psychiatrii dziecięcej. Jarosław Kaczyński na spotkaniu z sympatykami we Włocławku i Grudziądzu poruszył temat osób LGBT+, uderzając w osoby transpłciowe. Na słowa prezesa PiS zareagowało stowarzyszenie My, rodzice. Zrzeszeni w nim członkowie rodzin osób transpłciowych i niebinarnych napisali w liście protestacyjnym, że to wyraz ekstremalnej ignorancji, braku podstawowej wiedzy medycznej, braku szacunku dla drugiego człowieka oraz dyskryminacji. Domagają się sprostowania i przeprosin dla swoich dzieci, czytam na stronie TVN24 i zastanawiam się, co musiałoby się stać, żeby Jarosław Kaczyński za cokolwiek kogokolwiek przeprosił i cokolwiek sprostował. 

Gwałtowne burze przeszły nad Polską. Rolnik stracił dorobek z całego sezonu w kilka minut, donosi Wirtualna Polska. Muszę już kończyć, zobacz, Marcinie, jak wiele nie zauważyłem, gdy czytałem komiks o Batmanie, a później oglądałem film. Jest już szósta, piszę to wszystko w ciągu godziny, piję wodę z cytryną i miętą. Staram się stosować do zaleceń tego polskiego milionera, że biedniejsi ludzie muszą mniej żreć, więc zjadłem tylko bułeczkę z  wędzoną pasztetową i pomidorem, może bogacz rzuci na mnie łaskawszym okiem. 

Zbieram się, idę do pracy, na razie nie pada deszcz, ale co będzie dalej, to trudno powiedzieć. Trzymaj się Marcinie, dobrego dnia dla nas wszystkich.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

6 lipca 7.52

5 lipca 4.18

9 kwietnia 17.32