30 czerwca 6.21

Wczoraj cofnąłem się w czasie. Przypominałem sobie pierwsze odcinki serialu Criminal Minds, który oglądałem kilkanaście lat temu, gdy żyła moja zmarła matka, nie było pandemii, wojny w Ukrainie, w zasadzie nikt nie wiedział, że istnieję, gdyż byłem praktycznie niezauważalny. Nie wiem, czy to była dobra podróż, choć serial jest nadal bardzo dobry. Opowiada o seryjnych mordercach, o przyjaźni i walce z różnego rodzaju złem. Teraz jest piąta nad ranem, czytam, że brytyjski rząd poinformował, iż Ukraina otrzyma kolejną partię pomocy wojskowej z Wielkiej Brytanii, której wartość osiągnie miliard funtów, zagryzam to kanapką z wędzoną pasztetową i pomidorem. 17-latka zginęła podczas wypadku drogowego w powiecie gorlickim, kierowca był trzeźwy, robi mi się smutno, popijam ten smutek kawą z migdałowym mlekiem. 

Ciągle ktoś mnie pyta, kto jest autorem tych grafik, po czym odpowiadam, że ja plus aplikacja na telefon do obróbki zdjęć. Mam wrażenie, że nadal nie wszyscy mogą uwierzyć, że ja coś potrafię, że to ja widzę swoim własnym okiem różne rzeczy, potrafię nadać im kształt i wymiary. Ja rozumiem, że podkreślam swój brak poczucia pewności siebie, ale z drugiej strony wyraźnie podkreślam swoją obecność i autorskie działania. Dawno temu, gdy byłem zwyczajną kropką w rzeczywistości, też mało kto we mnie wierzył, choć pewnie to ja wierzyłem w siebie najmniej. Akurat w tym względzie niewiele się zmieniło. 

Donald Tusk w mocnych słowach skomentował rezultataty pierwszego dnia szczytu NATO w Madrycie. W jego ocenie w kwestii bezpieczeństwa Polska jest w gorszej sytuacji niż pół roku temu. Jestem szczerze zaniepokojony, dodał. Może trochę przesadza, w końcu Joe Biden będzie budował w Polsce poligony. Mam jeszcze tonik gorzki jak ser z niebieską pleśnią, popijam go sobie, czytam, że na stronie internetowej Trybunału Konstytucyjnego pojawiły się oświadczenia majątkowe 10 z 15 sędziów zasiadających w trybunale. Zgodnie ze złożonym dokumentem prezes TK Julia Przyłębska zgromadziła oszczędności w wysokości 250 tysięcy złotych oraz 25 tysięcy euro, posiada dom o powierzchni 250 metrów kwadratowych i jeździ siedmioletnią skodą fabią, jak wynika z doniesień Onetu. Całkiem nieźle jak na współczesne standardy. Niedawno Paweł Kukiz ogłosił, że ma niespełna 43 złotych oszczędności. 

Słucham, jak woda kapie z kranu, idę go dokręcić. Z niewoli wyzwolono 144 obrońców Ukrainy, 95 osób to obrońcy Azowstalu, wśród nich 43 żołnierzy pułku Azow, powiadomił Główny Zarząd Wywiadu Ministerstwa Obrony Ukrainy. Jest to największa wymiana od początku rosyjskiej inwazji, czytam na stronie Polsatu. Sąd aresztował na trzy miesiące Paulinę Ch. z Szabdy, która usłyszała zarzut zabójstwa dwuletniej córki i zbezczeszczenia zwłok, poinformował PAP Andrzej Kukawski z Prokuratury Okręgowej w Toruniu. Wcześniej zarzut zabójstwa usłyszał w tej sprawie ojciec dziecka Bartosz Ch., donosi Radio Zet, a ja myślę, że to znakomity moment, żeby przypomnieć, że polskie święte rodziny zniszczą LGBT, gender oraz kolorowe kredki.

Praktycznie nigdy nie odsłaniam żaluzji, kręcę się w permanentnym półmroku, tak lubię, choć pewnie to świadczy o moim braku otwartości na ludzi, trudno, muszę żyć z taką diagnozą. Nie żyje turysta rażony piorunem na Giewoncie. Jakaś wrona za moim ciemnym oknem wyraża swoje zdanie w tej sprawie, albo w jakiejkolwiek innej. Jest deklaracja szczytu NATO: Rosja jest najważniejszym i bezpośrednim zagrożeniem dla bezpieczeństwa. UNICEF przekaże 10 milionów złotych dla Rzeszowa na pomoc uchodźcom z Ukrainy. Wołodymyr Zełenski powiedział, zwracając się do uczestników szczytu NATO w Madrycie, że mają do czynienia z wyborem: albo wsparcie Ukrainy i jej zwycięstwo, albo w przyszłości odroczona wojna Rosji z Sojuszem Północnoatlantyckim. Marcin Wyrwał pisze na stronach Onetu, że Ukraina może przegrać wojnę, choć tak wielu twierdzi, że właśnie ją wygrywa. Póki co leżę, ale powoli zbieram się do pracy. Niebo nie jest niebieskie, ma barwę szarego mydła. Przez to, że wczoraj oglądałem ten serial, to znowu większość spraw mi umknęła. Jeden z nauczycieli powiedział mi wczoraj, że jest wyczerpany psychicznie po tym roku szkolnym, nie wie, jak ma wrócić we wrześniu. Wielu już nie wróci, a ja myślę, jak bardzo społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy, w jakim napięciu pracują nauczyciele, z czym muszą się mierzyć i o ile jeszcze parę osób w tym kraju mówi coś na temat dobrostanu uczniów, to praktycznie tylko garstka wspomina o dobrostanie nauczycieli. Jeśli o niego nie zadbamy, to nauczyciele rozpadną się jak kostka sera feta. Nie damy rady, choć będziemy próbowali dać. 

Biskup bydgoski likwiduje seminarium duchowne, zostanie przeniesione do Poznania, gdyż jest zbyt mało chętnych, czytam i bardzo się cieszę ze znikania kościoła katolickiego z przestrzeni publicznej, to jedno z niewielu zniknięć, które daje mi nadzieję, że za jakiś czas będzie choć trochę lepiej. W badaniach opinii publicznej widać pewne trendy. Ludzie przestają bać się wojny, a zaczynają intensywnie obawiać się drożyzny. Dlatego chciałbym postawić ryzykowną tezę, że to właśnie kontynuacja wojny pozbawi PiS władzy, powiedział w TOK FM Bogusław Chrabota z Rzeczpospolitej, czytam na stronie Gazety Wyborczej i zastanawiam się, czy cokolwiek jest w stanie pozbawić PiS władzy, jeśli Polacy nie staną się w miarę odpowiedzialnym społeczeństwem obywatelskim. Przy okazji rzucam okiem na tekst o wypaleniu randkowym. To dla mnie dziwne, nigdy nie chodziłem na randki, nie wiem, po co ludzie to robią i do czego to tak naprawdę służy, ale najwyraźniej są różne potrzeby. 

Policja szykuje wniosek o uchylenie immunitetu Sterczewskiemu, czytam na stronie rządowego portalu DoRzeczy. Inspekcja Pracy wchodzi do Newsweeka w związku z aferą Tomasza Lisa. W wywiadzie dla Onetu Przemysław Czarnek przyznał, że nie przeczytał całego podręcznika autorstwa historyka profesora Wojciecha Roszkowskiego, ale podręcznik jest znakomity i dlatego budzi tak wielkie emocje u twórców antypolskiej pedagogiki wstydu, czyli w środowiskach lewackich, lewicowych i liberalnych. Gdyby to nie działo się naprawdę, to byłoby nawet śmieszne. Chyba zrobię sobie taką plakietkę: Paweł Lęcki, twórca antypolskiej pedagogiki wstydu, przedstawiciel środowisk lewackich, lewicowych i liberalnych.

Na pytanie, czym jest dla niego normalność, Przemysław Czarnek odpowiedział: To dla mnie stan spokoju. Jak jest normalnie, zgodnie z przewidywaniami, z normami, to jest spokojnie. To pięknie, gdyż to oznacza, że w zasadzie nigdy nie jest spokojnie, bo rzadko kiedy wszystko idzie zgodnie z tak zwaną normą. W wywiadzie Przemysław Czarnek bredzi, że sytuacja, w której komuś się wydaje, że do godziny 7.30 jest mężczyzną, a później jest kobietą i żąda, by nagle nazywać imieniem żeńskim, nie jest rzeczą normalną, ale nie potrafi wskazać, kto ma takie fanaberie. Na pytanie dziennikarza o problemy psychiczne młodych ludzi i próby samobójcze odpowiada: Jeżeli dzieciom wciska się głupoty do głowy, nie pokazuje się rzeczywistego świata i kombinuje się z ich seksualnością oraz tożsamością, to niech genderowi ideolodzy i seksedukatorzy nie dziwią się później, że z ich powodu dzieci dopuszczają się takich rzeczy. Dzieci trzeba prowadzić za rękę normalnie i chronić przed demoralizacją, twierdzi, a ja zastanawiam się, po co w ogóle przeprowadzać taki wywiad, skoro można go napisać bez tej rozmowy, gdyż i tak wiadomo, co powie ten człowiek o żałosnych horyzontach. To wina propagandy i ideologii genderowej, ideologii LGBT, która jest destrukcyjna dla człowieka, mówi Przemysław Czarnek, a dziennikarz boi się nazwać ministra edukacji i nauki podłym i cynicznym szaleńcem. 

Przy założeniu istnienia Boga - a przecież nie ma żadnego dowodu, poza spekulacjami myślowymi, że Go nie ma - wszystkie kombinacje intelektualne marksistów i neomarksistów tracą jakikolwiek sens - to, jak się okazuje, ulubiony fragment Przemysława Czarnka z tego podręcznika. Uważa, że jest szczególnie piękny. Z mojej perspektywy jest wyjątkowo idiotyczny, ale ja jestem tylko zwykłym nauczycielem. Czytanie tego wywiadu przyprawia o intelektualne dreszcze. Jest szósta, muszę kończyć, w Gdyni trwa Open'er, ale nie chodzę na festiwale, więc tak tylko wspominam, bo inni ludzie chodzą. Jak to mówi Przemysław Czarnek - ważny jest pluralizm.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

6 lipca 7.52

5 lipca 4.18

9 kwietnia 17.32